تور دبي

تور دبي

تور دبي

۸ بازديد

اين روزها با وضعيت نامشخص ارز و نوساناتي كه دارد و از همه مهمتر حذف ارز مسافرتي خيلي ها به جاي سفر به خارج، شهرهاي داخلي را ترجيح مي دهند اما هنوز هم هستند كساني كه يا مجبورند به سفرهاي خارجي بروند يا آن عده اي كه اصولا ارز گران هم نمي تواند آسيب چنداني به برنامه هاي اوقات فراغت شان بزند!

دبي يكي از مقاصد گردشگري ايرانياني است كه تجربه سفرهاي خارجي را دوست دارند اما اگر سال گذشته به يكي از آژانس هاي مسافرتي زنگ مي زديد و بسته سفر به دبي را مي خواستيد بايد حداقل از يك ماه پيش رزرو مي كرديد اما الان هر وقت زنگ بزنيد براي هر زمان كه بخواهيد مي توانيد تورتان را بخريد. به اين ترتيب بايد گفت گردشگري در سواحل خليج فارس اين روزها رونق سابق را ندارد

قرارداد ارزان و محكم بنويسيد

در قرار داد تور، تعداد روزهاي سفر همراه با مسئوليت‌هايي كه تور تقبل مي‌كند شامل بازديدهايي كه خواهيد داشت، تعداد وعده‌هاي غذايي كه تور بايد به مسافرين بدهد، نوع هواپيما يا اتوبوسي كه با آن سفر مي‌كنيد و... را ذكر مي‌كنند. دقت داشته باشيد برخي از تورها از ناآگاهي مسافرين استفاده (سوءاستفاده) مي‌كنند و حفره‌هاي قانوني را در قرارداد باز مي‌گذارند كه اگر مشكلي پيش آمد بتوانند از زير بار تعهداتشان در بروند.

مثلا در تورهاي زميني، ممكن است اتوبوسي كه قرارتان بوده عوض شده و اتوبوسي با كيفيت و مدل پايين‌تر برايتان بياورند يا اگر تورتان تركيبي است به دلايل واهي از بردنتان به محل يا شهر ديگري كه در تعهد آژانس بوده سرپيچي كنند. اين موارد بيشتر زماني اتفاق مي‌افتد كه تور به‌نظرش مي‌رسد چندان هم برگزاري سفر برايش به صرفه نبوده است!

رصد تورهاي لحظه آخري

شركت‌هايي هستند كه فقط يك تا 2 روز به زمان حركت و اجراي تورشان مانده اما هنوز ظرفيت‌شان تكميل نشده است. در واقع آژانس‌ها پرواز را چارتر و هتل را كرايه مي‌كنند و اگر نتوانند ظرفيت لازم براي پر كردن هواپيما يا هتل را پيدا كنند متحمل ضرر زيادي خواهند شد، در نتيجه براي تكميل ظرفيت و ضرر كمتر، اقدام به فروش ارزان‌تر و گاهي بسيار ارزان‌تر تورهاي خود مي‌كنند. مثلا گاهي آژانس باقيمانده ظرفيت تور دبي را با قيمت بين 10 تا 50درصد و حتي بيشتر، پايين‌تر از قيمت واقعي تور مي‌فروشد؛ موضوعي كه لابد شما هم به‌طور اتفاقي گاهي از طريق پيامك‌هايي كه برايتان آمده شاهد بوده‌ايد. تورهاي اينچنيني در فصل‌هايي كه مسافر زياد است فراوان‌ترند چرا كه به‌دليل بالا بودن ميزان مسافرت، آژانس‌ها بيشتر از هميشه پرواز‌ها را چارتر مي‌كنند و بساط تور راه مي‌اندازند.

اما اگر خودتان پايه باشيد و كوله‌بار سفرتان دم دست و آماده باشد، مي‌توانيد در سايت‌هايي كه با نام تور دبي لحظه‌آخري شناخته مي‌شوند ثبت‌نام كنيد تا شما را در جريان آخرين اخبار اين تورها قرار دهند. به اين ترتيب مي‌توانيد همين كه خبر گزينه مناسب و ارزان را گرفتيد بساط را جمع كرده و گاهي با رقمي نزديك به مفت‌و مجاني! يك مسافرت درست و حسابي برويد.

نكات مهم در تور دبي

۱۰ بازديد

در تور دبي به هيچ عنوان از تلفن هتل استفاده نكنيد چرا كه هزينه هاي ان بسيار سرسام اور است

اگر در هتل اقامت مي كنيد بايد بدانيد هر روز از ساعت 10 صبح ماشين جلوي هتل مي ايستد تا شما را به صورت رايگان به ساحل و مراكز خريد ببرد

هنگام سفر به دبي مراقب باشيد با خود داروي كدئين دار يا داروي آرام بخش همراه نداشته باشيد كه اگر ماموران فرودگاه دبي متوجه شوند شما را دستگير يا جريمه سنگين مي كنند. فرودگاه دبي به ايراني ها خيلي سختگيري مي كنند و حتي ممكن است مجبور شويد كمربند و كفش هاي تان را درآوريد تا شما را بازرسي بدني كنند.

كليه مواد مصرفي يخچال داراي هزينه جداگانه مي‌باشد كه در صورت مصرف از طرف هتل هزينه آن دريافت مي‌گردد.

ارزان ترين تور دبي براي فصل تابستان است. تابستان دبي بسيار گرم است و دماي هوا بين ماه هاي خرداد تا شهريور بين 24 تا 40 درجه سانتي گراد است.

كرايه هاي تاكسي با توجه به اينكه در چه ساعتي از شبانه روز باشيد، وضعيت جاده و توقف هاي شما متغير است.

اتوبوس ها هر يك ساعت و نيم يك بار از مقابل مركز خريد وافي در منطقه بردبي حركت مي كنند و در طول مسير در نقاط مختلفي توقف هاي كوتاهي دارند.

كساني كه از تور دبي استفاده مي كنند مي توانند مناظر شهر را از طبقه دوم اين اتوبوس هاي دو طبقه مشاهده كنند. اين اتوبوس ها داراي 44 صندلي در طبقه بالا و 28 صندلي در طبقه پايين هستند. چشم انداز شهر از طبقه دوم اين اتوبوس ها كه تقريبا سرباز نيز هستند، بسيار جالب است.

اگر اتومبيل كرايه كرديد، از رانندگي هنگام طوفان شن يا بارندگي خودداري كنيد زيرا ديد كافي نخواهيد داشت و جاده ها لغزنده هستند. هنگام رانندگي مراقب شترها در بزرگراه ها باشيد.